Antenes de telecomunicacions

Escrit de la CUP informant sobre les antenes de telecomunicacions.

La CUP en el seu afany de democratitzar la política local posant llum i taquígrafs a tot allò que afecta a la ciutadania, va prendre el compromís de portar la veu de la ciutadana a la institució i treure informació de la institució al carrer adequant-la al llenguatge de la majoria.Sent fidels a aquesta lluita i veient el mutisme de l’ajuntament davant alguns temes que considerem que des del minut u, la ciutadania ha d’estar al corrent informada, formada i amb la possibilitat de decidir, l’AL de la CUP vol fer saber que la companyia  Orange té la intenció de col·locar una antena de telefonia al terrany situat entre les vies del tren i el parc skate  a l’avinguda onze de setembre, quedant molt aprop de l’Institut Estela Ibèrica i dels veïns i veïnes de Can Taió. Degut a la Llei espanyola, el PP va desposseir als governs municipals de poder prohibir, permetre o decidir on poden anar o no les controvertides antenes. De manera que el nostre ajuntament és veu amb la impossibilitat legal d’aturar el desproposi de la companyia. Només poden dilatar el procediment. Sabem que les ones electromagnètiques poden ser nocives per la salut i que depén molt de la potència i la distància de les antenes amb les zones habitades i /o de servei. En el nostre cas es vol col·locar l’antena molt aprop de l’Institut on molts joves passen moltes hores, i aprop de zones habitades. Va ser l’acció decidida de la ciutadania amb ajut de l’ajuntament que es va aturar l’Antena de la Florida que es volia col·locar davant de l’escola pública La Florida.No per ser llei és més justa que l’acció rebel d’un poble