Any nou, sous nous.

En el Ple del dia 28 de gener s’ha d’aprovar una proposta d’acord sobre les retribucions del personal eventual. Aquestes persones són alguns dels càrrecs directius de l’estructura laboral municipal, que han estat col·locats arbitràriament. Però de quines xifres estem parlant?

Hi ha dos persones que passen a guanyar 10.000 € més a l’any, una pujada de sou  superior al salari mínim interprofessional. I dos més tenen un augment de 8.000€ anuals.  I una cinquena que sense passar per aquest acord també augmenta en 2.000 € més. Segons argumenta ICV encara hi ha un estalvi en sous directius en relació a la legislatura anterior. Però estem parlant que dues persones passen a cobrar 50.183,64 € i unes altres dues 48.183,64 €. I ja tenim un càrrec directiu que en cobra 63.000 €. Aquestes pujades de sou van relacionades a unes noves responsabilitats tal i com diu el document presentat. Nosaltres ens preguntem com podem saber quin és el salari corresponent a les noves responsabilitats? Com s’ha calculat la pujada de sous? Cal que els treballadors públics tinguin aquests sous?

És cert, no és l’únic augment de sous què hi ha a l’Ajuntament. Les treballadores públiques i les retribucions als càrrecs electes i grups municipals augmenta en 1%.  I aquests sí que han d’estar pactats amb els sindicats, no com els anteriors.

No sabem quins grups municipals hi votaran a favor a part del grup d’ICV, ja que aquesta proposa la fa l’Alcaldessa. Un cop més, rebem una demostració del que per ells representa la nova política.