La lluita educa

Escrit del GM de la CUP sobre l'inici del curs i el paper de la lluita de la comunitat educativa.

Aquesta setmana ha començat un curs escolar més. Una vegada més amb l’arribada de setembre s’acaben les vacances i comença el curs escolar. De fet, sembla que tot comenci de nou. Aquest curs no és gaire diferent als anteriors i la situació als centres escolars públics segueix lluny de ser la millor.

Aquest curs un cop més, l’escola pública de Sta Perpètua ha de conviure amb les retallades i les manques de pressupost. Un curs més amb una classe menys de P3 al sistema públic mentre la privada no tanca cap línia, recordem que hi ha una escola de Sta Perpètua amb 3 línies.  Aquest curs Els Aigüerols tampoc tenen l’edifici fet, i els barracons segueixen sent un espai educatiu a diversos centres. O les instal·lacions no estan en les millors condicions per manca d’inversions com ara el Bernat o l’Institut Rovira Forns. Aquests son alguns exemples de com les retallades segueixen afectant el nostre dia a dia.

Però aquest curs no només comença amb tot això. Un curs més veurem com la lluita educa a grans i petits. Aquest curs la comunitat educativa perpetuenca ha de tornar a sortir al carrer, ha de seguir organitzada i ha de seguir lluitant per una educació millor per Sta Perpètua. Esperem que el Projecte Educatiu de Ciutat sigui una realitat, i que aquest espai serveixi per fer arribar les demandes de la comunitat educativa. Que no es quedi com un procés sense resultats palpables. Esperem que la lluita no s’aturi i segueixi endavant, defensant un dret bàsic i fonamental. Però no només cal sortir al carrer a defensar l’educació, cal fer-ho per defensar tots els drets socials que hem anat perdent els darrers anys. Un curs més, prenem els carrers!