Moció Felip VI persona non grata

Durant la Junta de Portaveus Municipal del passat mes de març es van parlar de les diferents mocions presentades pels grups municipals. Sempre s’han de debatre abans de la seva aprovació en aquest òrgan. Aquesta vegada la CUP de Sta Perpètua havia presentat una moció per declarar a Felip VI com a persona non-grata en el municipi. Una moció que ha estat aprovada a altres viles catalanes en els darrers temps.

Aquesta moció és presentava per seguir de forma coherent allò aprovat en anteriors plens i mandants d’aquest Ajuntament. Durant el Ple de setembre de 2012 Sta Perpètua és va declarar com a municipi republicà, amb els vots a favor d'ICV, PCCA, PSC, ERC. Des de la CUP de Sta Perpètua, s’entenia que ara calia avançar més en aquesta demanda compartida per la majoria dels grups municipals. Si Sta Perpètua és un municipi per la república, la CUP entenia que la figura del monarca , Felip VI,  no hauria de ser benvinguda en aquesta vila.  Però els grups del govern, ICV-PSC van negar-se a portar a Ple aquesta moció, malgrat votar anys enrere la moció.

A  més, l'estiu de 2015 diferents membres d'ICV, com ara l'Alcaldessa,  van participar de les concentracions per  la republica quan Joan Carles I va abdicar. Una concentració amb més de 200 persones a la Plaça de la Vila, tal i com va dir L'Informatiu

Des de la CUP no entenem com un partit que es proclama republicà no està a favor d’aquesta moció. Des de la CUP no s’entén aquest fet i espera que s’informi degudament a la població de Sta Perpètua. Un muncipi d'esquerres i republicà.