Ni està ni se l'espera

Quan nosaltres parlem de transformació del sistema no parlem d'altra cosa de la participació democràtica, informada i formada de la ciutadania de tot allò que l'afecta.

Ni està ni se l'espera.

Així està la participació de la ciutadania en l'elaboració dels actuals pressupostos per l'any 2017. Tot i que vam aconseguir el compromís del regidor d'economia que aquests pressupostos serien d'alguna manera participatius, no només pels grups municipals de l'oposició sinó també per la ciutadania d'aquesta ciutat a la qual van adreçats, altre cop tornen a ser un vedat privat de democràcia, participació i compromís.
Així que no ens cansem de tornar a demanar que els propers pressupostos per l'any 2018, siguin elaborats de manera participativa per la ciutadania.
Quan parlem de democràcia no és res més que l'equitat i la igualtat sustentada per la solidaritat i la raó amb el consens com una fita per poder decidir.
Quan parlem de la informació i la formació volem dir que aquell que sap i posseeix la informació faci tot el possible per compartir-la de manera comprensible entre aquells que són interessats.
Hem d'aprendre a no cedir democràcia.

Ben cert és que estem demanant trencar molts ous per fer una nova truita i a foc lent si cal. Que no és altra cosa que exercir la sobirania popular amb tot i de tot amb el temps que calgui. No ens hem de conformar amb una minsa participació en la quantitat de 300 mil € per 2016-2019 quan estem parlant d'un pressupost anual de 31 milions € i un pla d'inversió per aquests quatre anys de 9,5 milions €. I més quan no es preveu cap pla perquè aquesta quantitat vagi augmentant i la política pressupostària de la ciutat sigui cada cop més participativa.