No és No

Escrit del GM de la CUP sobre les agressions sexistes durant la Festa Major.

Arriba el mes de setembre i amb ell la Festa Major. Un any més quatre dies de festa per a totes les perpetuenques i moltes activitats als carrers per gaudir-les. Cal que les festes les gaudim totes, amb llibertat i respecte. Això vol dir que no ha d’haver lloc per agressions sexistes ni de cap tipus. Les relacions han de ser lliures, respectuoses, igualitàries i no sexistes.

Malauradament avui en dia encara es donen moltes actituds i comportaments sexistes, que en entorns de festa acostumen a agreujar-se, sobretot en aquells espais on s'hi barregen drogues i alcohol, donant lloc a assetjaments i agressions. Però, ni l'alcohol, ni les drogues, ni la forma de vestir o de ballar de cadascú, ni els espais d'oci i diversió NO són excusa per donar lloc a cap forma d'agressió. Si algú et diu NO és NO. Cadascú ha de ser lliure de viure la festa com més li vingui de gust i RES justifica cap tipus d'assetjament o agressió. L'únic culpable és la persona agressora. Cal una resposta a qualsevol tipus d'agressió ja sigui mitjançant l'autodefensa o denunciant-la, ja sigui si la veus o si la veus en primera persona.

Nosaltres convidem a tothom a gaudir de les festes però a fer-ho de forma lliure i respectuosa cap a les altres persones, sense actituds que oprimeixin o violentin a les altres persones. A Sta Perpètua de moment no tenim cap protocol de prevenció contra agressions sexistes. Ens agradaria que qualsevol festa estigues lliure d’aquests comportaments. Gaudim totes de la Festa Major, sense agressions sexistes, i per fer-ho cal la coresponsabilitat de tothom.