Participem totes?

Escrit del Grup Municipal de la CUP, sobre la participació real de totes les persones.

Aquesta vegada parlem de participació, però ara volem fer-ho d’una participació inclusiva, real i directa. Dret fonamental i bàsic de la democràcia.

Per participar cal tenir accés a la informació, una cosa força més complicada del que sembla. I encara és més complicat si és necessita el llenguatge de signes o la lectura en Braille. Com podem millorar aquests aspectes a nivell local? Tothom té les mateixes facilitats per accedir a la informació?

Un cop posats a participar sabem del cert que no tots els espais de Sta Perpètua son accessibles o manquen de recursos personals necessaris per estar-ho. La participació en les activitats de lleure és accessible a totes les necessitats? Hi ha opcions d’educació en el lleure que garanteixin la participació de tots els infants? I si volen anar a fer música o alguna activitat esportiva? L’oci està pensat per ser inclusiu o no ho està?

Parlant de participar també cal comentar l’accés a aquests espais, ara mateix és molt complicat poder passejar amb independència i autonomia pel nostre municipi, i des de fa ja temps, els nostres carrers i barris no estan preparats per totes aquelles persones amb alguna necessitat afegida. Un exemple seria els semàfors, una personal invident no podria caminar sola amb total independència.

Necessitem que totes aquelles persones dependents puguin participar amb tot el dret que, com a ciutadanes tenen.

El primer pas perquè Santa Perpètua sigui un municipi inclusiu cal una aposta clara i decidida de l’equip de govern. Per què com diria l’ Ovidi ho participem totes o estripem la baralla.