Proposta d'ordenança municipal sobre habitatges buits

LA CUP proposta una ordenança municipal reguladora del procediment sobre verificació d'habitatges buits.

Des de la CUP de Sta Perpètua proposem a l'equip de govern incloure en les ordenances municipals un procediment per a la sanció dels immobles permanentment desocupats propietat d’entitats financeres i altres grans empreses, per respondre a la nova realitat sorgida de la recessió econòmica.

Es tracta d’un conjunt de mesures orientades a resoldre les noves necessitats residencials de la ciutadania, sobrevingudes principalment com a conseqüència dels canvis que s’han produït en la renda disponible de les famílies, en el comportament del mercat de l’habitatge i en les situacions d’exclusió residencial. El resultat final hauria de ser un conjunt d’accions i estratègies que haurien de derivar tant de la trajectòria com del posicionament de l’Ajuntament en matèria d’habitatge.

Per a la CUP la voluntat municipal hauria de ser, doncs incidir de forma clara en la funció social de l’habitatge en les situacions en què no s’acompleix.