Que facin els altres.

Escrit del GM de la CUP en relació a moció sobre la recuperació de la gestió de l’empresa d’Abastament d’Aigua en Altes “Aigües Ter-Llobregat”.

En el Ple d’aquest mes d’abril es debat i es vota una moció sobre la recuperació de la gestió de l’empresa d’Abastament d’Aigua en Altes “Aigües Ter-Llobregat”.  Una moció en favor de la gestió pública de l’aigua. Nosaltres hi votem en contra. Però no per què estiguem en contra de la gestió pública d’un bé públic com l’aigua, sinó per què aquesta moció és una gest simbòlic, ja que sense la voluntat del Govern de la Generalitat no farem res.

La CUP està a favor de remunicipalitzar i de recuperar la gestió dels serveis públics, no veiem els serveis públics com un negoci. Així ho defensem al Ple i arreu del país. Per tant el contingut de la moció és correcte, el que no és correcte és que proposem recuperar ATLL quan CASSA, l’empresa que fa la gestió del servei d’aigua a Sta Perpètua és una empresa privada i aquí no és fa cap pas en aquesta direcció. Per què no recuperem aquest servei a nivell local? Quina lògica segueix aquesta moció que presenta l’equip de govern?

Al Ple ja hem demanat que s’estudiï la recuperació de la gestió de l’aigua igual que planteja la moció amb ATLL. Posem-nos a treballar en la recuperació col·lectiva i democràtica de l'aigua, i així farem a allò que estan fent grans ciutats europees com Berlín , París o vol fer Barcelona. Demanar als altres que facin és molt senzill, és més complicat fer-ho, que no hi ha aquesta voluntat política per recuperar la gestió de l’aigua a nivell local? Igual que heu acceptat les propostes per treballar amb la banca ètica o amb energies renovables esperem que aquesta també l’accepteu.