Seguim i seguirem

Hem assolit alguns petits canvis, com ara que l’Ajuntament col·labori amb la banca ètica, o amb cooperatives de consum d'energies renovables.

Seguim i seguirem

Després de dos anys d’entrar a la institució seguim amb la voluntat de capgirar i transformar Sta Perpètua i tenim algunes propostes per seguir avançant i arribar a aquesta meta que ens havíem plantejat. Per exemple, per fer-ho cal aprofundir en l’apoderament de la ciutadania i capgirar la concepció actual de la participació. També volem assolit la sobirania residencial, lliure d'especulació, lluny de l’acumulació en poques mans i fugint dels preus del mercat. O la sobirania energètica on l’energia es consideri com un bé de primera necessitat i no un simple producte més. Entre d’altres coses que volem.

Però portem dos anys veient lo difícil que es transformar i capgirar Sta Perpètua. Seguirem proposant mocions o aportant idees i noves respostes a les problemàtiques que patim. Hem assolit alguns petits canvis, com ara que l’Ajuntament col·labori amb la banca ètica, o amb cooperatives de consum d’energies renovables. Seguirem demanant que el nostre consistori es transformi en un agent actiu en l’economia social i solidària. O seguirem desitjant que l’ordenança de pisos buits doni els seus fruits i alliberi habitatges de les mans de bancs i d’immobiliàries. Seguirem a la institució per insistir en la remunicipalització dels serveis públics que li són propis a l’Ajuntament. Volem recuperar la gestió pública de l’aigua, dels serveis funeraris i disminuir al màxim les externalitzacions de serveis.

Dos anys intentant i treballant per donar la volta a Sta Perpètua, per capgirar-la. Seguirem treballant al carrer i a la institució, donant suport a les lluites i intentant assolir allò que hemperdut. Seguirem buscant aquesta transformació, superar els límits imposats i capgirar StaPerpètua. Com deien els Obrint Pas. “Camí de la victòria, seguim i seguirem.”

Però aquest no és el nostre ideari, ni la nostra raó de ser. Per nosaltres la sobirania és la gestiócomunal o col·lectiva que atengui a la reproductivitat del desenvolupament humà. Laproducció de tot allò necessari per cobrir les necessitats que fins ara només es portaven aterme en l'àmbit domèstic i majoritariament realitzat per les dones i que cal socialitzar.

Per decidir què fer, com fer-ho però amb criteris de solidaritat, de presa de decisions demanera horitzontal, de distribució o redistribució socialment justa i de manera totalmentsostenible i respectuosa amb el medi i la biodiversitat

Dos anys intentant i treballant per donar la volta a Sta Perpètua, per capgirar-la. Seguirem treballant al carrer i a la institució, donant suport a les lluites i intentant assolir allò que hem perdut. Seguirem buscant aquesta transformació, superar els límits imposats i capgirar Sta Perpètua. Com deien els Obrint Pas. “Camí de la victòria, seguim i seguirem.”