Si ells no s’aturen...

La CUP ja fa mesos que va endegar la campanya "Fora privada de la pública"

Fa unes setmanes denunciàvem la intenció del conseller de Salut Toni Comín d’aprovarl'avantprojecte de llei que permetria fer activitat mèdica privada en els centres mèdics públics. Aquesta voluntat del membre de JxS és la de crear un sistema sanitari de caràcter classista, en que la ciutadania rep un tracte diferents en funció de si és usuària del CATSalut o client d'una mútua.

Aquest avantprojecte de llei del conseller Comín, implicaria que aquest "sistema classista" s'ampliés al conjunt de la xarxa del sistema sanitari públic català, ja que ara mateix, la llei només permet que es pugui fer en els centres concertats encara que aquests també siguin públics.

La CUP ja fa mesos que va endegar la campanya "Fora privada de la pública", ja que el contingut d'aquest avantprojecte no és nou, sinó que el gran defensor de la sanitat pública Toni Comín, agafa el relleu de l'ex-president de la patronal sanitària Boi Ruiz (CiU) i de la consellera del tripartit Marina Geli (PSC).

Davant l'anunci de tramitar l'avantprojecte de llei, la CUP ens plantegem aturar-lo de nou com al Parlament i caldrà incrementar la lluita al carrer i als centres sanitaris, per conscienciar a la ciutadania de les greus conseqüències d'aprovar-se aquesta iniciativa legislativa. La defensa del sistema públic de salut és una cosa de totes, la construcció de la sobirania sanitària és una lluita comú i trobar a les esquerres mobilitzades contra aquest projecte i no del costat de la patronal com han fet últimament.