Vendre Fum

En el darrer número de L’Informatiu la primera noticia es l’acord polític per millorar la qualitat de l’aire a 40 municipis. Una cosa que ens alegra, un problema que  cal combatre i que cal fer front, ja que els índex de contaminació de l’aire són inadmissibles. En una altra notícia, aquesta sobre el Pla de Mobilitat al Vallés, l’alcaldessa “ha insistit en la prioritat de resoldre el transport de mercaderies per carretera que col·lapsa les xarxes viàries”. Cosa que també ens sembla correcte, i que podem coincidir amb l’alcaldessa i l’equip de govern en la detecció d’aquest problema.

Però més enllà d’això comencen a sorgir dubtes i clarobscurs a resoldre.  Volem millorar en els propers anys la contaminació de l’aire, aconseguir un aire menys contaminat i més net, perfecte. Però com ho farem? L’equip de govern insisteix en que el gran problema és l’autopista. D’acord un problema extern, que no podem controlar o veiem complicat posar-hi solució. Però per què si  el problema està en la contaminació de l’aire i en el transport de mercaderies, perquè des de l’equip de govern s’aposta per la logística? Com s’entén que el govern sigui favorable al PDU Riera de Caldes Sud i alhora vulgui reduir la contaminació? O apostant per la construcció d’un polígon logístic a Can Banús? Com reduirem la contaminació si tindrem més camions a Sta Perpètua?

Està molt bé tenir grans titulars, però aquests cal acompanyar-los de mesures reals i concretes, d’apostes fermes i decidides i no de actes contradictoris, posicionaments contraposats i fum. Si volem acabar amb la contaminació de l’aire cal deixar de vendre fum i titulars, i anar a l’arrel del problema, volem combatre la contaminació o volem apostar per augmentar-la? O ni una cosa ni l’altre?