Notícies de Santa Perpètua de Mogoda

El 14 d’abril del 1931 després d’unes eleccions municipals guanyades per partits d’esquerra i republicans al conjunt de l’Estat es proclamava la 2a República i s’iniciava un Procés Constituent. Foren anys on per primera vegada els diferents pobles de l’Estat i les seves classes populars van viure canvis reals cap a una societat més justa: sufragi universal per a les nostres àvies, creació d’una nova

Així començava l'últim comunicat de guerra de l'exèrcit feixista a la guerra del 36. Ni llavors, ni amb el règim del 78, ni ara amb el TS, el 155 i les forces d'ocupació i repressió, aquest Estat pot

Dissabte va venir a Sta. Perpètua, la Betlem C. Bel, activista feminista de fa anys, jove, forta, intel·ligent i molt didàctica.

L’1 d’octubre gent de diferents sensibilitats socials i polítiques va defensar amb els seus cossos el dret a l’autodeterminació. Front la repressió i agressions de la policia nacional i guàrdia civil va sorgir un poble unit, alegre, viu i combatiu que en la seva diversitat, va defensar la democràcia i el dret a votar, sense imposicions de la dictadura del Regne d’Espanya i el seu règim franquista monàrquic del 78. Milions de persones, sense por, van sortir al carrer en un ambient festiu i pacífic per defensar el dret a decidir lliurement què volem ser.

Algunes apostem per un nou país, una nova República social on tot allò necessari per a una vida digne sigui de propietat col·lectiva amb l'únic objectiu de satisfer les necessitats de cadascuna amb les

Quan polítics i Societat civil volen contradir el sistema establert, aquest respon empresonant-los amb una Audiència Nacional hereva d’un tribunal franquista com el Tribunal de Orden Público. Quan s’aproven lleis socials per millorar el be comú, i al sistema no li interessa, respon rebutjant-lo amb una altra Tribunal Constitucional, manipulat pel mateix govern espanyol hereu directe del franquisme. Quan un poble vol decidir el seu futur, el sistema respon amb violència. Quan el poble surt al carrer, el sistema l’ignora.

Respecte a els resultats del procés electoral ilegítim del passat dia 21 de desembre l'Assemblea Local de la CUP vol fer vàries consideracions. Primer de tot, ens alegrem de l'alta participació per sobre del 80%. Per dues raons, nosaltres sempre treballem perquè la ciutadania participi en tots els processos de decisió possibles i per altra, elimina qualsevol consideració sobre la mal dita majoria silenciosa.

Quan es llegeixi aquest escrit ja sabrem els resultats electorals d’unes eleccions il·legítimes i imposades pel govern dictatorial del PP amb el suport de Ciudadanos i PSOE. Com assemblea, mentre l’escrivim ens venen a les entranyes de la memòria tot el que hem viscut les darreres setmanes i mesos. Hem vist un poble de Catalunya que des de l’autoorganització popular i la noviolència ha realitzat fites històriques que marcaran els anys a venir.

En el Ple de novembre s'aprova vàries proposicions i entre elles una que defensa la cohesió de l'educació al Principat davant de tots els atacs que rep de diferents grups polítics com C's, PP i Societat Civil Catalana que amb el seu odi i menyspreu a la diversitat cultural i lingüística del nostre país, utilitzen accions que ens recorda la caça de bruixes del Senador McCarthy, però ara perseguint mestres i l'escola catalana en general.

En el passat Ple el grup municipal del PSC-PSOE ens acusava de ser còmplices del famós 3%. Degut a que per al·lusions no ens van permetre contestar, ho fem des d'aquí, perquè o tenen poca memòria o bé se'n recorden d'allò que volen. Tothom sap que la CUP no ha tingut mai fins a dia d’avui res a veure en cap cas de corrupció.

Pàgines