Imaginem Sta Perpètua.

L’Ajuntament de Sta Perpètua conjuntament amb el de Polinyà, Sabadell i Barberà acorden amb la Generalitat un pla per modificar el tram de la B-140 que uneix el nostre municipi amb Sabadell.

L’Ajuntament de Sta Perpètua conjuntament amb el de Polinyà, Sabadell i Barberà acorden amb la Generalitat un pla per modificar el tram de la B-140 que uneix el nostre municipi amb Sabadell. Aquest acord també és per fer un parell de rotondes més i en teoria millorar la connexió amb l’AP-7 i els polígons industrials d’aquesta zona. A la notícia feta pública per l’Ajuntament podem llegir com també hi ha una aposta pel transport públic col·lectiu i per fer un carril bicicleta i un pas de vianants.

Amb tot això estem parlant de fer més carrils a la carretera, més les rotondes, el carril bici, el pas de vianants, quanta superfície representa tot plegat? Si és una aposta per facilitar la feina a les empreses de logística i distribució imaginem que mínim hi haurà 2 carrils per banda. Parlen de la protecció de Santiga i Can Llobateres. Des de la CUP de Sta Perpètua ens preguntem si salvar Santiga és salvar el nucli urbà o és protegir tot l’entorn actual? Seguim veient com des del govern Comuns – PSC segueixen apostant pel transit rodat, les empreses de logística, com en el seu moment van intentar a Can Banús afectant Gallecs, ara ho fan amb Santiga i una carretera. Quina relació té això amb el 4t cinturó? Ara que volen reactivar aquesta infraestructura que acabarà de trinxar gran part del Vallès Occidental i aquest desdoblament o ampliació de la B-140 no ajuda gaire a protegir Santiga, el seu entorn i a reduir la contaminació atmosfèrica.

Quin model de municipi vol el nostre govern? Un municipi envoltat de naus industrials, carreteres, transit de camions o vol un municipi amb espais verds on poder anar a gaudir de la natura? Sembla que la seva resposta és la primera opció, res nou, el govern ecosocialista segueix deixant de banda la protecció integral dels espais verds, segueix apostant per camions i contaminació. Cosa que porten fent des de fa 40 anys, on la nefasta planificació de l’activitat industrial ens ha portat a desdoblar ara la B-140, a tenir naus industrials buides als polígons… quina Sta Perpètua ha imaginat el govern de la Sra Garcia? O a seguit amb el vell somni d’anteriors governs de polígons, asfalt, contaminació i patada endavant.

Nosaltres, els membres de la CUP ens imaginem una Sta Perpètua més respectuosa amb el seu entorn, amb la biodiversitat que ens envolta i els nostres espais verds.Un municipi que es centri en la defensa del transport públic col·lectiu, que aposti per la reconversió industrial en una que encaixi amb l’economia verda i circular. Cal canviar la planificació actual per una adequada a les demandes, necessitats i problemes del s XXI, el canvi climàtic no només es combat canviant les bombetes de Sta Perpètua, es fa amb polítiques valentes i transformadores. Imaginem una Sta Perpètua millor amb un futur per les futures generacions i el nostre entorn natural.

 

Hi ha una altra manera de viure.

Nosaltres, els membres de la CUP ens imaginem una Sta Perpètua més respectuosa amb el seu entorn, amb la biodiversitat que ens envolta i els nostres espais verds.Un municipi que es centri en la defensa del transport públic col·lectiu, que aposti per la reconversió industrial en una que encaixi amb l’economia verda i circular.