Nota de premsa en relació al cas investigat sobre la Policia

Nota de premsa de la CUP de Sta Perpètua en relació al cas investigat per la fiscalia sobre falsedat documental.

Dissabte 27 de febrer de 2016, trobem a la pàgina web de “El Periódico” una notícia sobre Santa Perpètua. El fiscal denuncia per estafa a vuit policies del nostre municipi. Un cas que els Grups Municipals coneixíem o intuíem gràcies a alguns decrets d’alcaldia que anaven al Ple de febrer. I del qual en vam poder parlar en l’assemblea oberta preparatòria al Ple.  I malgrat haver preguntat en el Ple per aquests decrets hem tingut més informació per la notícia que de la pròpia alcaldessa.  I avui dilluns en una Junta de Portaveus extraordinària, l’alcaldessa ha donat les explicacions que es van demanar per part de la CUP en el passat Ple de febrer i en aquell moment no es van donar.

En aquests casos en procés d’investigació per la fiscalia, el primer que cal fer és respectar la presumpció d’innocència de totes les investigades i fins que no es demostri el contrari podem parlar d’investigats. Però llegint la informació publicada pel diari, hi ha alguna cosa que no ens fa bona olor i ens fa mala espina. Segons la notícia estem davant d’un possible cas de falsedat en document oficial i estafa entre els anys 2010 i el 2014. Al llarg d’aquests anys hi havia agents de la Policia Local que autoritzaven o cobraven  gratificacions o plusos per serveis no realitzats o cobraven de forma irregular per feines que havien fet. Una xifra de diners que arriba als 56.000 euros, segons la notícia, que han sortit de l’Ajuntament cap a aquests 8 policies.

En tot aquest cas qui hi juga un paper clau son els màxims responsables de la policia, ja que ells autoritzaven els documents malgrat conèixer les irregularitats i no ho denunciaven i ho permetien. Aquests documents arribaven al llavors regidor de Seguretat Ciutadana, i al tinent d’alcalde d’Organització de Serveis Econòmics, i ells subscrivien aquests impresos. Això ho feien ja que confiaven en  el control que havien de realitzar el cap i sots cap de la policia municipal. Però nosaltres ens preguntem per que no van sospitar o demanar més informació sobre tots aquests plusos. I tot això quedava recollit en les nomines dels diferents agents. Ara tocarà esperar la sentència del cas per poder determinar què ha passat amb tot això dels sous i la seva acceptació per part dels màxims responsables de la policia local.

Des de la CUP de Sta Perpètua volem denunciar l’opacitat de l’equip de govern en tot aquest cas. Que malgrat fer mesos que esta sent investigat no han informat als altres grups municipals ni a la ciutadania. I insistim que durant el darrer Ple es va preguntar sobre per què l‘Ajuntament contractava els serveis d’un advocat i un procurador. O en altres plens també s’ha preguntat sobre aquestes retribucions de la policia i no hem tingut una resposta clara.  Seguim creient que en la seva acció de govern falta transparència i transmissió d’informació, esperem que amb aquesta notícia ara puguem tenir més informació sobre el cas.