Ara era el moment.

Ara era el moment.

Llegim com l’Ajuntament rebrà una subvenció del fons FEDER de més de 1,3 milions d’euros per rehabilitat el Vapor. Aquesta subvenció representa poc menys de la meitat del projecte, uns 2,7 milions. Una gran inversió que es desenvoluparà els propers anys. Un gran projecte, una de les grans inversions de l’Ajuntament en del futur immediat. Això farà del Vapor Arañó un museu, i millorarà l’estat de l’edifici i dels seus voltants. Un canvi de cara a la nau gran, una obra que era molt necessària per aquest edifici històric.

Ara el moment de fer les coses diferents, de demostrar que hi ha maneres diferents de fer política, que és creu en una democràcia més oberta, plural i rica en veus i opinions. Ara era el moment de la participació, de la inclusió de les entitats i persones en un procés participatiu, era el moment de recollir les seves propostes i idees, i fer d’aquest macro-projecte una cosa més del poble. On com en qualsevol procés participatiu caldria tenir tota la informació, conèixer el cost real etc. Nosaltres fa un any fèiem una campanya anomenada RECUPEREM EL VAPOR, on vam fer un procés participatiu per veure què volia la població.

Ara era el moment ideal per fer les coses diferents, per deixar participar a la població d’una forma real, amb poder de decisió autèntic i no simulant o justificant com a participació processos consultius. És una pena que es deixin escapar moments com aquest, que passin les oportunitats i des del govern d’ICV i PSC no facin res per a ampliar la democràcia local, per obrir-se i apropar-se a la ciutadania. Segueixen amb la vella política i les velles maneres.