Cuidar a la gent

Cuidar a la gent és posar més recursos a la sanitat pública. Contractar més personal, revertir les retallades. I no tenir tancat i privatitzat el CAP de la Florida, en qüestions de salut més recursos és salvar vides, i no podem passar ni una setmana més amb el CAP de la Florida tancat o amb pocs recursos al CAP.

La CUP sempre s’ha mostrat a favor de les recomanacions i mesures emprades amb l’objectiu de frenar els contagis de la COVID-19 i evitar el col·lapse de la sanitat pública. Veiem com s’està suplint la manca de recursos públics amb què es troba el país per fer front a la COVID-19 amb limitacions i retallades dels drets fonamentals, traslladant la responsabilitat de l’augment dels contagis directament a la població.

Aquesta setmana l’Ajuntament de Sta Perpètua ha iniciat una campanya a xarxes socials on diferents ciutadans demanen a la resta de veïnes responsabilitat per aturar els contagis de COVID-19 i aturar la pandèmia el més aviat possible. Des de l’Assemblea Local de la CUP de Sta Perpètua ens sorprèn com l’Ajuntament governat per Sta Perpètua en Comú opten per la via culpabilitzadora de les veïnes.

No ens estranya que el govern central i el de la Generalitat agafin aquest discurs, però si que el nostre govern local, aquell que és més proper a les veïnes i les seves preocupacions centri les seves campanyes a reforçar aquest discurs i no sortir a defensar a les veïnes de Sta Perpètua.

Cuidar a la gent és fer inspeccions a les empreses que no garanteixen les mesures sanitàries i els drets laborals als seus treballadors i treballadores. Cal que l’Ajuntament faci peticions cap als centres de Treball: exigència de PCR, EPIs i controls de temperatura, així com augmentar les inspeccions laborals.

Cuidar a la gent és augmentar la freqüència del transport públic per evitar massificar els busos i els trens i evitar contagis. Els dèficits en el transport públic fa anys que són notòries, però ara la situació sanitària ho fa crític i imprescindible. No podem demanar més inversió en aquest àmbit?

Cuidar a la gent és demanar i aplicar una aturada de tots els desnonaments i la suspensió de lloguers i hipoteques. Sostre, pa i treball són coses imprescindibles per tenir una vida digna, demanar al govern central de PSOE i Podem, els mateixos que governen a Sta Perpètua.

En aquests moments cal posar la vida al centre de totes les polítiques i capgirar aquesta situació de repressió i limitació de drets per més polítiques socials per a la gent i la millora de les nostres condicions de vida.