Dietes o Sous?

Ahir, dijous 3 de juliol a quarts de cinc de la tarda saltava la notícia. La plataforma Sabadell Lliure de Corrupció en una roda de premsa ensenyava una peça més del Cas Mercuri.  Feia pública una informació que poques hores abans havien rebut.  Ensenyaven als mitjans de comunicació una possible trama de sous irregulars. Segons la informació atorgada pels Mossos d’Esquadra, 44 alcaldes de la Federació de Municipis rebien una sèrie de pagues en dietes que poden no ser dietes. Segons sembla ser aquests pagaments podrien ser presumptament una espècie de sous encoberts. En paraules del jutge uns atribucions que podrien ser “il·licites”.

Entre aquests 44 alcaldes hi ha l’alcaldessa de Santa Perpètua de Mogoda. La senyora Isabel Garcia Ripoll és un d’aquests 44 alcaldes.  L’alcaldessa d’ICV de Santa Perpètua era vocal de la Federació de Municipis i segons les dades hauria rebut 3.333 €.  Des de la Candidatura d’Unitat Popular (CUP) de Santa Perpètua no entrarem a valorar si això és legal o no, ja que qui ho ha de decidir és un jutge. Però si que volem sumar-nos a la petició feta per Sabadell Lliure de Corrupció i demanem la imputació de totes les persones que surten a la llista.

D’altra banda tampoc entenem com un càrrec electe, amb un sou com el que percep la senyora Garcia Ripoll hagi de cobrar dietes i desplaçaments per assistir a reunions de temes laborals.  La política no és per lucrar-se personalment, i per tant pensem que ja percep una atribució prou alta com per rebre més diners. Tal i com vam denunciar amb la campanya Quant cobren els polítics de Santa Perpètua (podeu trobar més informació al nostre web).   També demanem unes explicacions públiques de l’Alcaldessa del nostre municipi.  Creiem que la població de Santa Perpètua ha de ser informada sobre aquesta notícia.

Des de la CUP seguirem el cas, i segons vagin desenvolupant-se els fets anirem responent a allò que passi.