El drama de l’habitatge.

Article de la CUP de Sta Perpètua per parlar de la problemàtica de l'habitatge i una campanya iniciada per l'Ajuntament.

L’any 2011 denunciàvem què a Sta Perpètua hi havia uns 800 habitatges buits. Segons podem llegir ara, hi ha 84 immobles que compleixen la definició legal. Però que hi ha uns 863 que encara cal identificar, i cal sumar els pisos buits que són de bancs, d’immobiliàries o de l’administració. Nosaltres proposàvem fer un cens d’habitatges buits, imaginem que ara gràcies a aquesta campanya serà possible.

Aquell 2011 un dels partits del govern, ens negaven aquesta problemàtica i aquestes dades, i cap partit de l’oposició va mostrar cap interès. I ara 5 anys més tard s’inicia una campanya per la mobilització dels pisos buits del municipi. Una campanya que busca incentivar la sortida de pisos buits al mercat de lloguer. Ens sembla molt encertada aquesta campanya, però creiem que arriba tard, fa anys que  es podria haver començat a treballar-hi.

Malgrat tot, no tenim tota la informació de la campanya, no sabem què implica les subvencions a l’IBI. A qui és subvenciona? L’ajuntament què farà amb els pisos que aconsegueixi llogar? Són per emergència social per a famílies desnonades o per a poder acollir refugiades?

I tenim altres propostes a fer per millorar aquest pla o treballar aquest tema. Esperem conèixer el seu contingut per seguir avançant i poder fer aportacions transformadores que ens facin avançar en la justícia social. Seguirem d’aprop aquest tema, el drama de l’habitatge cal combatre’l des de tots els estaments possibles.