Ens volem vives i amb vides dignes

Escrit de la CUP de Sta Perpètua en motiu de la diada del 25N.

El proper dimecres 25 de novembre és el Dia Internacional contra la Violències de Gènere, una diada que es veurà marcada per la denúncia i la lluita contra els feminicidis. En el que portem d’any han estat assassinades prop de 40 dones als Països Catalans, i més de 80 a l’Estat espanyol. Parlem de feminicidis perquè no són morts aïllades, són dones mortes pel fet de ser dones. Aquests fets, són la punta de l’iceberg de la violència masclista que pateixen les dones. Hi ha moltes altres formes de violència masclista agressions físiques i sexuals, maltractament psicològic, agressions verbals; però la divisió sexual del treball, el no reconeixement de les tasques de reproducció dutes a terme principalment per les dones, els micromasclismes, els cànons de bellesa i la pressió estètica o la violència institucional i les lleis restrictives sobre el dret de les dones a decidir sobre el seu cos també són altres exemples de violència masclista.

En el darrer Ple, l’Ajuntament del nostre municipi es va posicionar contra la violència masclista i va instar al Govern a adoptar les mesures necessàries per garantir a les dones una vida segura i lliure de violències vers les dones. Un pas important. Però des de la CUP tenim clar que aquests assassinats, així com totes les formes de violència masclista, són conseqüència del sistema d’opressió i dominació sobre les dones que és el patriarcat. És per això, que cal identificar, assenyalar i combatre TOTES les formes de violència masclista i, en conseqüència, utilitzar tots els instruments de l’educació i la justícia per acabar amb el sistema patriarcal.