Hi posem remei?

Dia 29 d’octubre, al Ple municipal parlem sobre diferents temes, un dels quals són les ordenances fiscals. Entre govern i oposició parlem sobre els tributs a pagar per les persones físiques i jurídiques. Un dels temes cabdals del govern, o si més no de la gestió municipal. Al Ple, parlem del IBI, de l’IAE, de taxes als caixers automàtics... és a dir de coses a pagar, de fons de recaptació què té el nostre Ajuntament.

Un tema important i que és d’interès comú i general, amb prou importància com per a poder tenir  dret a la participació. De moment, sense un ROM més participatiu o un Reglament de participació és impossible, poder fer-ho. I per ara no sabem si això és vol fer o no. Esperem que en algun moment aquest govern compleixi un compromís adquirit l’any 2011, de fer un ROM més participatiu. Però tornem al tema de les ordenances fiscals.

A  nosaltres ens ha costat entendre-les, això passa quan no ets professional de la política. Aprofitem aquest espai per tornar a fer una demanda, ens agradaria un procés informatiu públic on la ciutadania pugui entendre per què paga allò que paga i per que no. Sabem que hi ha por a la participació, però a la informació? La informació és el primer pas de qualsevol procés participatiu. Per tant encara podem posar remei, per què no ho fem? Si ara fem accessible i comprensible la informació en ordenances fiscals, o en altres temes. Segur que més endavant podrem fer processos participatius potents i amb contingut.