José Lozano in memoriam

Escrit de la CUP de Sta Perpètua en memòria del company José Lozano.

Hi ha homes que lluiten un dia i són bons.

N’hi ha d’altres que lluiten un any i són millors.

N’hi ha d’altres que lluiten mols anys, i són molt bons,

Però n’hi ha que lluiten tota la vida: aquests són els imprescindibles.

Bertolt Brecht

El passat dijous ens va deixar en José Lozano, amic de l’Assemblea Local de la CUP i des d’aquest espai, volem expressar el nostre condol a la família i amics. En Lozano va ser una persona vinculada a diferents moviments socials i polítics del nostre municipi. Un home coherent que amb les seves fermes conviccions comunistes mai va claudicar ni deixar de lluitar pels seus ideals. Ferm, contundent, de caràcter fort, però sempre amb un discurs ben polititzat en favor dels més pobres i humils, en Lozano, va ser protagonista en primera persona d’aquella transició que va equiparar botxins i víctimes i va veure com moltes suposades comunistes de la seva generació claudicaven i “s’apoltronaven” a la butaca de les institucions, traint les seves conviccions per un simple plat de llenties, i no es cansava de denunciar-ho, sempre i a tothora. Des de la CUP, trobarem a faltar els seus discursos llargs però afilats i sovint encertats, les seves cartes de denúncia a l’Informatiu, la seva veu enèrgica i contundent, els seus exquisits plats de bon cuiner, i sobretot la seva denúncia permanent. Adéu estimat Camarada que la terra et sigui lleu, i per tu, i per totes les que ens precediren, seguirem lluitant per la justícia social d’aquesta terra i d’aquest poble.