Primer pas per la nostra aigua.

La CUP sempre i d'ençà que estem a l'ajuntament fent oposició, hem estat reivindicant en tot moment i des del minut 1´ la remunicipalització de la gestió del servei de l'aigua. Ho hem dit a tot arreu que l'aigua és de totes, que és un bé públic a preservar, que és essencial per la vida i per tant no pot ser gestionada per una empresa privada amb l'objectiu de treure un benefici econòmic que es reparteixen entre els accionistes i no entre la ciutadania propietària de l'aigua. Fins al passat Ple de novembre la resposta de l'ajuntament a les nostres reivindicacions constants, era una negativa contundent adduint el bon funcionament del servei privatitzat i un contracte llarg. Però en aquest Ple al prec que vam fer per sol·licitar que l'ajuntament s'adherís a l'Associació de Municipis per l'Aigua Pública (AMAP), ens van reconèixer que estan en tràmits per sumar-s'hi. La nostra insistència i persistència ha donat fruits. No per ser petites i en minoria hem de deixar de fer sentir la nostra veu.

No serà una feina fàcil recuperar la gestió però si el govern municipal és sincer, estarem al seu costat per fer front a l'IBEX35 i treure la nostra aigua de l'especulació i el benefici empresarial. Seguim i seguirem demanant també, la recuperació dels serveis funeraris, ja n'hi ha prou de fer negoci amb la mort i el dolor.

Quan parlem de sobiranies no parlem de res més que de gestionar els nostres serveis, prenent decisions entre totes, allunyades de la depredació del benefici empresarial i atenent només a les necessitats i al cost real del servei.