Que vol l’alcaldessa?

Hem vist a les notícies com l’Ajuntament ha posat una denúncia administrativa contra la instal·lació d’Amazon a Barberà del Vallès. Aquest fet ens sembla molt positiu, evitar que augmenti el transit rodat als voltants de Sta Perpètua és una mesura positiva per lluitar contra el canvi climàtic i la contaminació. Però com altres ocasions hi ha propostes amagades, què vol l’alcaldessa aturar aquesta construcció o el desdoblament de la B-140?

Però recordem que amb altres infraestructures mai s’han oposat, com fa uns anys amb Can Banús a tocar de Gallecs, ni ho han fet amb la futura estació intermodal de mercaderies a la Llagosta. I ara no s’oposen a Amazon, sinó que argumenten que no es tenen en consideració el problema de mobilitat per la carretera B-140 o l’AP-7, només parlen de la saturació de les dues carreteres. Sabem que la seva aposta és el desdoblament de la B-140 amb el que això comporta a Santiga, no pretenen aturar aquesta nova nau, sinó que volen que s’ampli aquesta carretera i es trinxi un tros més de territori perpetuenc.

A més aquesta carretera, la B-140, és pràcticament un polígon interminable entre Santa Perpètua i Sabadell, amb una petita excepció, Santiga. És l’únic espai que no ha estat destruït i malmès per a posar fàbriques, que és el que ha passat als altres espais. Al llarg dels anys s'ha construït de manera no planificada i sense cap consideració mediambientals amb el beneplàcit dels governs locals d'ICV els seus socis i tots els seus antecessors. Però és clar l’important és que la B-140 i l’AP-7 ara es col·lapsen, i no ho és el perquè. Les responsabilitats les tenen altres, mai el govern local i les seves accions, ells actuen o deixen fer sense conseqüències sobre el territori o la salut. Els 13 polígons industrials que tenim no deuen generar més transit, i apostar per Sta Perpètua com a municipi amb moltes empreses logístiques tampoc, només ho fa Amazon, com si fos un fet aïllat i no un factor més.

Una vegada més un titular, una notícia explicada a mitges, unes declaracions amaguen la realitat, i es que el nostre govern ecologista i progressista no planteja canvis al model de transport actual, sinó que l’afavoreix i vol millor incrementar les vies rodades a costa del territori natural. Però i salvar Santiga? I salvar un espai com aquest? Que vol l’alcaldessa evitar la construcció d’Amazon o aconseguir el desdoblament de la carretera? L’alcaldessa vol fer alguna cosa per millorar la situació atmosfèrica o simplement vol un titular? Des de la CUP una vegada més veiem com les mitges veritats i les mesures segueixen sent la manera de fer de l’equip de govern.

Per això des de la CUP estem impulsant una Plataforma en Defensa de Santiga. Un espai de trobada per a totes aquelles persones i entitats que vulguin aplegar-se i treballar per la defensa d’aquest espai natural. Per fer front al desdoblament de la B-140, a Amazon, a la carretera Intermodal, el 4t cinturó o el que vulguin fer per acabar amb aquest espai natural. A Sta Perpètua ja hem patit prou destrucció del territori, ara cal salvar el poc que ens hi queda. Ens hi va el futur. Santiga no es toca!