Sobre el contracte d’escombraries

Comunciat de la CUP sobre el contracte d'escombraries.

L’Assemblea Local de la CUP de Santa Perpètua  defensa el sector públic com a sistema d’equitat i sobirania i com a puntal de la justicia social i cohesió. Malauradament durant anys des de les administracions locals i/o supramunicipals s’ha anat cedint la gestió de serveis públics a l’empresa privada, i amb ella el poder de decisió per part de la ciutadania. Un sectors públics que s’han convertit en negoci per uns pocs i desposició per la majoria.

Per revertir aquestes situacions molts governs municipals han d’esperar la finalització del contracte amb l’empresa concessionària que pot ser 8, 30 o 50 anys segons el servei i l’acord per evitar pagar indemnitzacions a les mateixes. El nostre ajuntament no és de les administracions locals amb serveis públics més privatitzats i cedits als gestors privats i ens alegrem molt. Però tenim serveis essencials com l’aigua o els serveis funeraris totalment cedits i d’altres com el servei d’escombraries parcialment cedits. Per nosaltres és important i bàsic recuperar la seva gestió i erosionar una de les bases econòmiques del capitalisme. D’aquesta manera també generarem ocupació estable i democràtica amb vocació de servei a la ciutadania apartant els criteris mercantilistes o economicistes.

Doncs bé, el proper febrer s’acaba el contracte de recollida d’escombraries en la seva part de resta-rebuig i la fracció orgànica del municipi. Ara és el moment de municipalitzar aquest servei a través de l’empresa pública SAM i celebrem molt vivament que el nostre Ajuntament estigui estudiant molt seriosament aquesta possibilitat i no entendríem repetir l’estat actual de privatització del servei. I ara és el moment de replantejar-nos el sistema de recollida selectiva i que sigui el més efectiva. I cal considerar el porta a porta i la prevenció de residus com una variant important, asequible i possible.

Ara és el moment de replantejar-nos el sistema de recollida selectiva i que sigui el més efectiva. I cal considerar el porta a porta i la prevenció de residus com una variant important, asequible i possible.